Bestilling og levering - Det Norske Kaffehus 

Vi i Det Norske Kaffehus har gjort det enkelt å gjennomføre bestilling og levering av alt du måtte trenge av smakfull kaffe, tilberedningsutstyr og serveringsløsninger til din bedrift. Enten du trenger en kartong med din favorittkaffe eller du har behov for serveringsløsninger, så vil du finne det hos oss. Vi håper du opplever bestilling og levering hos oss behagelig, rask og enkel. I tillegg ønsker vi at du får en særdeles god opplevelse med nettsiden vår.

Skulle du ha noen spørsmål angående registreing, bestilling og levering hos oss er du velkommen til å ta kontakt vårt kundesenter på ordre@kaffe-huset.no eller
tlf: 67 53 30 00, så vil vi raskt hjelpe deg med å komme i gang.

Bestilling og levering av kaffe og tilbehør

I vår brukervennlige nettside skal det være enkelt å gjennomføre bestilling og levering. kan du enkelt legge varene fra vårt sortiment i handlekurven. Benytt arkfanene for den kategori produkt du søker.

Vær oppmerksom på at alle ingredienser er basert på kartonger. Priser på ingredienser leveres i henhold til avtale.

Varene leveres fraktfritt ved ordre over 3 kolli kaffe

Våre returbetingelser 

Mottatt feil vare/manglende vare

Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen eller om det skulle mangle en vare, bes du om å sende en e-post direkte til ordre@www.kaffe-huset.no . Alle henvendelser må inneholde kunde- eller ordrenummer. I e-posten beskrives hvilke varer som evt. er feil levert. Du vil motta bekreftelse på feilleveringsmelding på e-post, og vi vil sende deg en returlapp slik at feilsendt vare kan returneres uten kostnad for deg.

Vare skadet under transport

Dessverre kan varer bli skadet under transport. Dersom du mottar skadet vare, må du ta vare på emballasjen og varene og levere dette på Posten, der du får et skadeskjema som må fylles ut. Varene sendes så til avsenderadresse (sammen med skjema). Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut fra Det Norske Kaffehus AS. Lovverket henviser til at du gjør ting “innen rimelig tid”, og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

Angrerett

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter varen og angrerettskjema er mottatt. Dersom vi ikke oppfyller vår opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjema ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter vi å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. I henhold til angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i det følgende.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf Angrerettloven § 6, punkt e).

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Angrerett gjelder ikke for kjøp av næringsmidler, og dermed ikke ved kjøp av kaffe og espresso.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken, har du ikke oppfylt kravene i Angrerettloven §11 og §13. Du mister da retten til å gå fra avtalen. Vi vil da belaste deg et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken. Les mer: http://www.forbrukerportalen.no

Hvordan benytte angreretten
Sammen med pakken følger skjema for angrerett. Returnér ferdig utfylt skjema sammen med varene. Merk; du må selv betale returporto. Ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto (husk å skrive kontonummer på angrerettskjema) noen dager etter at vi har mottatt og behandlet pakken som returneres. Alternativt kan du skrive ut angrerettsskjema fra denne siden: www.forbrukerportalen.no. Ta dette med til postkontoret snarest mulig etter du har mottatt utleveringsmelding, betal returporto og påse at fullstendig utfylt angrerettsskjema festes på forsvarlig måte på pakken som returneres til avsenderadresse.

Vi ber om at varen emballeres forsvarlig og hvis mulig, returneres i originalemballasje. Kunden må tilstrebe at varen kommer frem til avsender i tilnærmet samme stand som den var da den ble sendt til kunden.

Garantier

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Les mer: http://www.forbrukerportalen.no